Anketlerin dikkate alınmaması / anketlerde belirtilenlerin göz ardı edilmesi şikayetleri.

Her yıl düzenli olarak yapılan anketler Fakülte idaresi tarafından titizlikle incelenmekte, gerekli çalışmalar yürütülmekte ve birimlere/kişilere bilgilendirmeler yapılmaktadır. Herhangi bir konu belirtmeksizin “anketler değerlendirmeye alınmıyor” şikayetleri hakkında yürütülecek bir çalışma maalesef bulunmamaktadır ancak bunun dışındaki talep/şikayet ve öneriler gerekli mercilere iletilmiş ve sonuçları her yıl olduğu gibi Fakültemizde web sitesi üzerinden paylaşılmıştır. Ayrıca anketlerin mecbur tutulması yönündeki şikayetler de yine gerekli makamlara iletilmiştir.

Fakültenin idari işlerinin biraz daha geliştirilmesi gerektiği / Sınav programları ve ders programları gibi programların geç ilan edilmemesi

Süreçten sorumlu personele konu hakkında önümüzdeki dönem itibariyle çalışmaların mümkün mertebe erken tamamlanarak ilan edilmesi hususunda bilgilendirme yapılmıştır.

Pedagojik Formasyon Programı derslerinin aktslerinin yüksek olması ve düzenlenmesi / seçmeli derslerin çeşitliliğinin artırılması

Pedagojik Formasyon Programı kapsamında açılması gereken dersler ve bu derslerin AKTS yükleri Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) paydaşlığında kurulan bir komisyon tarafından belirlenerek Üniversiteler ile paylaşılmaktadır. Dolayısıyla Fakültemizin bu konuya ilişkin bir tasarrufu söz konusu olmamaktadır.  

Üniversitemiz Senatosunun aldığı karar doğrultusunda fakültelerin açacağı seçmeli dersler ile ilgili kota getirilmiştir. Belirlenen sayıda açılan dersler için Anabilim Dallarımız tarafından öğrencilerimizin akademik seviyelerinin en üst seviyeye taşınması için toplumsal ve konjektürel meseleler de göz önünde bulundurularak en uygun dersler belirlenmekte ve öğrencilerimizin tercihine sunulmaktadır. Bu kotanın artırılması ile ilgili talepler ilgili Mercilere iletilmiştir.

Sosyal ve kültürel etkinliklerin artırılması.

Bilindiği gibi Fakültemiz öğrencilerinin yürütücülüğünü yaptığı öğrenci kulüpleri yanında Fakültemiz uhdesinde kurulmuş olan ve her dönem yoğun şekilde birçok faaliyet düzenleyen öğrenci platformları bulunmaktadır. Diğer taraftan Fakültemizin etkinlik koordinatörlüğü tarafından gerek çevrimiçi gerekse konferans salonunda çeşitli etkinlikleri yürütülmektedir. Dekanlığımızca söz konusu koordinatörlere etkinliklerin artırılması ve çeşitlendirilmesi yönünde hatırlatmalar yapıldığı gibi öğrencilerimiz de direk irtibat kurarak diledikleri konu ve konuklar ile ilgili dilek ve temennilerini rahatlıkla iletebilirler.

Öğrenim ücretlerinin ve kantin ücretlerinin yüksek olması

Fakültemiz uhdesinde olmayan söz konusu konuyla ilgili gerekli birimlere talepler iletilmiştir.

Akademisyenlerin öğrenci ile daha kolay iletişime geçmesi ve uyumlu olması / yeterli bilgiyi aktaramamaları / Sayılarının az olması / Çeşitliliğinin artırılarak kalite ve verimliliğinin artırılması

Söz konusu talepler ile ilgili Fakültemiz uhdesinde bulunan Anabilim Dalı Başkanlıklarına konuyla ilgili Başkanlık zümre toplantılarında değerlendirilmek üzere talepler iletilmiştir.

Derslerin çevrimiçi değil yüz yüze yapılması talepleri

Fakültemizde dersler tüm dünyayı olduğu gibi ülkemizde de ciddi etki yaratan salgın döneminde ve bunun ardından “yüzyılın felaketi” olarak adlandırılan Maraş Depremi sonrasındaki süreçte Yükseköğretim Kurulu talimatıyla çevrimiçi yapılmıştır. Yaşanan bu sıkıntılı süreçlerin ardından eğitimlerde tekrar yüz yüze yapılması yöntemine dönülmüştür. Fakat Fakültemizde zaman zaman karşı karşıya kalınan hacim yetersizlikleri nedeniyle toplam ders sayısının YÖK tarafından belirlenen esas çerçevesinde azami %30 oranını geçmeyecek şekilde sadece seçmeli dersleri çevrimiçi olarak yürütme yoluna gidilmektedir. Ancak burada da eğitimin kalitesinde düşüş olmayacak şekilde düzenlemeler ve planlamalar yapılmaktadır.

Sınavların zor olması / daha fazla ölçme değerlendirme kriterlerine uygun olması / oranlarının değiştirilmesi / Türkçe olmaması nedeniyle zorlanılması

Fakültemizde öğretim dili %100 Arapça olup kayıt yaptıran öğrenciler bunu kabul ederek kayıt yapmaktadırlar. Bu doğrultuda öğretim elemanlarımız verilen derslerin gerekleri ne ise o çerçevede bir eğitim müfredatı hazırlamakta ve sınavları da bu doğrultuda yapmaktadırlar. Konuyla ilgili daha detaylı bilgi derslerin öğretim elemanlarından elde edilebilir. Ders dışı faaliyetlerle öğrencilerimizin hem Arapça hem alanla ilgili daha derinlikli bilgiye edinmeleri de desteklenmektedir.

Zorunlu derslerin çeşitliliğinin ve sayısının artırılması / derslerin içeriklerinin güncellenmesi

Tüm İlahiyat ve İslami İlimler Fakültelerinin müfredatları YÖK tarafından belirlenen genel bir çerçeveye göre hazırlanmakta ve müfredatlardaki dersler ve bu derslerin AKTS’leri de bu çerçeve doğrultusunda hazırlanmaktadır. Derslere ait içerikler de her öğretim dönemi içerisinde yapılan Anabilim Dalı zümre toplantılarında gözden geçirilmektedir. Bu kapsamda gelen talepler Anabilim Dalı başkanlıklarına iletilmiştir.

Fakülte yerleşkesinin ve hacimlerinin yetersiz olması

Konuyla ilgili talepler ilgili mercilere iletilmiş ve Üniversite genelinde yerleşke ve hacimler üzerine çalışmalar yapıldığı gibi Fakültemiz yerleşkesi de bu değerlendirmesi yapılan çalışmalar arasındadır.

Fakülte Kütüphanesinin yetersiz oluşu

Fakülte kütüphanesinin iyileştirilmesi yerleşke iyileştirme kapsamında bir konu olup konuyla ilgili gerekli mercilere talepler iletilmiştir.